XVIII. MAGATARTÁSTUDOMÁNYI KONFERENCIA
PROGRAM
ÁTTEKINTÉS
2024. MÁJUS 23., CSÜTÖRTÖK
9:00 – 11:00 REGISZTRÁCIÓ ÉS BÜFÉ
11:00 MEGNYITÓ
11:25 PLENÁRIS ELŐADÁSOK -Bonipert Konferenciaterem
13:00 EBÉDSZÜNET
14:30 PÁRHUZAMOS SZEKCIÓK „A”
-
A/1 Egyetemi hallgatók lelki egészsége: problémák és megoldások - Haász Mihály terem
-
A/2 Az oktatásfejlesztés új irányai 1. - Bonipert Konferenciaterem
-
A/3 Klinikai-, és Egészségpszichológia - Belon Terem
16:00 KÁVÉSZÜNET
16:30 PÁRHUZAMOS SZEKCIÓK „B”
-
B/1 Új mérőeszközök és adatelemzései módszerek - Belon Terem
-
B/2 Orvostanhallgatók egészségmagatartása és pályaorientációja - Bonipert Konferenciaterem
-
B/3 A bioetika oktatási kérdései - Haász Mihály Terem
19:00 ORGONAKONCERT ( Székesegyház)
19:30 BORKÓSTOLÓ (Magtár Rendezvényház - étterem)
20:00 VACSORA (Magtár Rendezvényház - étterem)
2024. MÁJUS 24., PÉNTEK
8:00-9:00 ÉRKEZÉS ÉS BÜFÉ
9:00 PLENÁRIS ELŐADÁSOK - Bonipert Konferenciaterem
10:30 POSZTERSZEKCIÓ ÉS KÁVÉSZÜNET
11:30 PÁRHUZAMOS SZEKCIÓK „C”
-
C/1 Morális dilemmák és egészség - Belon Terem
-
C/2 Az oktatásfejlesztés új irányai 2. - Haász Mihály Terem
-
C/3 Pszichoszomatika - Bonipert Konferenciaterem
13:00 KONFERENCIA ZÁRÁSA
13:15 EBÉD
RÉSZLETES PROGRAM
2024. MÁJUS 23., CSÜTÖRTÖK
9:00 – 11:00 REGISZTRÁCIÓ ÉS BÜFÉ - Bonipert konferenciaterem előtere
11:00 MEGNYITÓ - Bonipert konferenciaterem
11:25 PLENÁRIS ELŐADÁSOK - Bonipert konferenciaterem
- Purebl György: Hungarostudy 2021 – avagy mire következtethetünk a lelkiállapotról a pandémia közepén?
- Szemelyácz János: Az addikciók talánya
Levezetőelnök: Darnai Gergely
13:00 EBÉDSZÜNET - Étterem
14:30 PÁRHUZAMOS SZEKCIÓK „A”
A/1 Egyetemi hallgatók lelki egészsége: problémák és megoldások
Haász Mihály Terem
Levezetőelnök: Kósa Karolina
1. A sikeres orvosi pályát meghatározó pszichológiai tényezők vizsgálata szegedi orvostanhallgatók között: klaszteranalízis
Kiss Hedvig, Pikó Bettina
2. Stresszkezelési kurzus sajátélményekkel
Kósa Karolina, Füzi Márta, Petró Bálint, Barna Péter
3. Az ADHD tüneteinek előrejelzése felnőttek körében: A közösségi-média használat, halogató magatartás és a perfekcionizmus szerepe
Müller Vanessa, Pikó Bettina, Vízhányó Dorka
4. Kapcsolati nehézségek és krízisek az orvostanhallgatók életében: a PTE ÁOK tanácsadó szolgálatának tapasztalatai és alkalmazott intervenciói
Gács Boróka, Major Jutta
5. A visegrádi négyek orvostanhallgatóinak mentális jólléte – keresztmetszeti feltáró vizsgálat
Varga Zsuzsanna, Matuz András, Gács Boróka
A/2 Az oktatásfejlesztés új irányai 1.
Bonipert Konferenciaterem
Levezetőelnök: Győrffy Zsuzsa
1. Digitális szociológia – Digitális egészségszociológia?
Győrffy Zsuzsa, Boros Julianna, Döbrössy Bence, Girasek Edmond
2. Tanatológia kurzus 25 éve a szegedi orvosképzés kurrikulumában
Barabás Katalin, Monostori Dóra
3. Oktatói képzéseken való részvétel és a hallgatói értékelések kapcsolata a Pécsi Tudományegyetem, Általános Orvostudományi Karán
Varga Zsuzsanna, Pótó Zsuzsanna, Csaba Gergely, Füzesi Zsuzsanna
4. Interperszonális koordináció az orvos-beteg kommunikáció során
Palatinus Kinga, Kelemen Oguz
5. Integratív magatartástudományi oktatási modellek - hogyan tovább?
Susánszky Anna, Tari Gergely
A/3 Klinikai-, és Egészségpszichológia
Belon Terem
Levezetőelnök: Kelemen Oguz
1. A kifogásnak tűnő mondatok adekvát kezelése súlyfelesleggel bíró pácienseknél
Czeglédi Edit
2. Elfeledett gyermekek - szenvedélybeteg családban felnőtt gyermekek veszteségélményei
Kassai Szilvia, Békési Tímea, Mucsi Georgina, Jancsák Csaba
3. A szexuális diszfunkciók, parafíliás zavarok, valamint problémás pornográfia használat online prevenciójának lehetőségei
Erdős Csaba, Pócs Dávid, Kelemen Oguz, Paulik Edit
4. A nevelőszülők nehézségeinek, szülői stílusának és pszichológiai immunkompetenciájának hatása a kiégésre
Grebely Péter, Molnár Judit, Szekanecz Vera Anna
5. Gondolkodási sémák és a szocioemocionális személyiségműködés színvonala közötti asszociációk vizsgálata.
Birkás Béla, Major Jutta, Csathó Árpád
16:00 KÁVÉSZÜNET
16:30 PÁRHUZAMOS SZEKCIÓK „B”
B/1 Új mérőeszközök és adatelemzései módszerek
Belon Terem
Levezetőelnök: Matuz András
1. A Fájdalomreziliencia Skála magyar változatának bemutatása
Tisljár-Szabó Eszter, Fodor Babett, Török Péter
2. A Test Elismerés Skála átdolgozott változatának (BAS2) használhatósága magyar nyelven, Z generációs nők körében
Őry Fanni, Meskó Norbert
3. Transznemű és nem-bináris identitásmérő tesztek a klinikum számára
Somorjai Noémi
4. Biológiai, pszichológiai és szociális tényezők hatásának vizsgálata a primer Sjögren szindróma betegségaktivitására gépi tanulás segítségével
Módis László, Matuz András, Szántó Antónia, Bugán Antal
5. A szem vagy a szív a fáradtság tükre? A mentális fáradtság gépi tanulás alapú detektálása elektrokardiográf-, és szemmozgásadatokon
Matuz András, Csathó Árpád
B/2 Orvostanhallgatók egészségmagatartása és pályaorientációja
Bonipert Terem
Levezetőelnök: Birkás Béla
1. Screen time and sleep behaviour in medical students
Liebig Lukas, Bergmann Antje , Balogh Erika , Birkás Béla , Riemenschneider Henna
2. International multicenter study “Health behaviour and career plans of medical students” - 10 years of research cooperation
Riemenschneider Henna, Liebig Lukas , Balogh Erika , Birkás Béla , Zelko Erika , Faubl Nóra
3. Dohány- és nikotinos termékek használata orvostanhallgatók körében - helyzetkép
Balogh Erika, Faubl Nóra, Birkás Béla, Henna Riemenschneider, Lukas Liebig, Wagner Zoltán, Füzesi Zsuzsanna, Kiss István
4. Néhány új kiegészítés az orvostanhallgatók egészségi állapota témakörhöz
Molnár Regina, Umami Afriza, Német Éva, Paulik Edit
5. Nemzetközi környezetben, német nyelvű képzésben tanuló orvostanhallgatók szakirány- és munkahely-választási preferenciái
Faubl Nóra, Pótó Zsuzsanna
B/3 A bioetika oktatási kérdései
Haász Mihály Terem
Levezetőelnök: Szolcsányi Tibor
1. Orvosi etika oktatás az SZTE Szent-Györgyi Albert Orvostudományi Karon – hogyan hasznosítsuk a frontális előadásokat?
Tari Gergely, Szilasi Veronika, Barabás Katalin, D. Molnár Éva
2. Autopatográfia, betegszerep és férfiasság Paul Kalanithi „Elillanó lélegzet” és Esterházy Péter „Hasnyálmirigynapló” című köteteiben
Ureczky Eszter
3. Hogyan mutatható be a bio-pszicho-szociális szemlélet az orvosi etika oktatásában a mesterséges intelligencia példáján és filozófiai elemzésén keresztül?
Szolcsányi Tibor János
4. A nappalitól a gondolatkísérletekig: bioetikai oktatás a katolikus teológiai képzésben
Kovács Gusztáv
19:00 ORGONAKONCERT (30 perc) - Helyszín: Székesegyház
19:30 BORKÓSTOLÓ (30 perc) Helyszín: Magtár rendezvényház - étterem
20:00 VACSORA Helyszín: Magtár Rendezvényház - étterem
2024. MÁJUS 24., PÉNTEK
8:00-9:00 ÉRKEZÉS ÉS BÜFÉ - Bonipert Konferenciaterem
9:00 PLENÁRIS ELŐADÁSOK - Bonipert Konferenciaterem
- Köteles Ferenc: Mi zajlik a testemben? A szubjektív-objektív disszociáció és gyakorlati következményei
- Nemes László: A természet után szabadon: Orvoslás és bioetika az antropocén korszakban
Levezetőelnök: Kovács Gusztáv
10:30 POSZTERSZEKCIÓ ÉS KÁVÉSZÜNET
1. Az internethasználat, a problémás internethasználat és a velük kapcsolatos lakossági attitűdök változása Magyarországon a COVID-19 világjárvány idején reprezentatív lakossági felmérés alapján
Dudás Barnabás, Arató Ákos,Szente Anna Tímea, Áfra Eszter, Szabó Gréta, Darnai Gergely, Janszky József
2. Megváltozott funkcionális agyi hálózatok problémás internethasználatkor: resting-state fMRI-vizsgálat
Áfra Eszter, Darnai Gergely, Arató Ákos, Szente Anna Tímea
3. A feladat által kiváltott mentális fáradtság problémás Internethasználatban: egy feladatalapú fMRI-vizsgálat
Arató Ákos, Szente Anna Tímea, Darnai Gergely, Janszky József
4. Multimédiás elemek ismeretszerzésben betöltött szerepe
Bali Cintia, Takáts Anna, Takács Krisztina, Balogh Vivien, Gáspár Gréti, Zsidó András Norbert
5. A humor árnyékában: a sötét és világos humor hatása a szorongásra és az affektív állapotra
Basler Julia, Fehér Adrián, Őry Fanni, Potó Dorottya, Ferincz Márk, Zsidó András Norbert
6. Az anesztézia hatása a kognitív funkciókra
Bozzai Dóra, Bocskai Tímea, Karádi Kázmér
7. Orvostanhallgatók hosszabb távú tudása élettan és mikrobiológia tantárgyak esetén
Csaba Gergely József, Szabó István, Környei József, Kerényi Mónika, Füzesi Zsuzsanna, Csathó Árpád
8. Az orvostanhallgatók páciens-orvos kapcsolathoz fűződő attitűdje
Édes Eszter, Gács Boróka, Bellyeiné Pozsgai Éva, Csaba Gergely
9. Challenges for children and adolescents in times of the SARS-CoV-2-pandemic
Fuchshuber Sophie, Faubl Nóra
10. Negatív affektivitás és megterhelő életesemények hatásának kapcsolata a reflux betegség tüneteivel – pilot vizsgálat
Kalló Patrícia, Czimmer József, Heim Szilvia, Gács Boróka
11. Tudatos jelenlét-alapú neurofeedback intervenció szubklinikai ADHD-s hallgatók körében
Keresztes Ádám, Tóth-Benedek Anna, Gács Boróka
12. Az izgalom és az élvezet szerepe a horrorfilmek szubjektív megítélésében
Kiss Botond László, Deák Anita, Veszprémi Martina Dominika, Blénessy Albert, Zsidó András Norbert
13. Sürgősségi begetosztályon dolgozók munkahelyi kiégésének csökkentése mindfulness alapú interveniókkal: Rövid irodalmi áttekintés
Pálfi Krisztina, Gács Boróka
14. The prevalence of subclinical ADHD in international medical students and its association with increased levels of depressive thoughts, stress, anxiety and impaired sociocognitive functioning
Spartmann Rebecca, Faubl Nóra
15. Az Internethasználat és az agyi kortikális vastagság összefüggései
Szente Anna Tímea, Darnai Gergely
10:30 V.I.B.E. PROJEKT BEMUTATÓ: Virtuális valóság alkalmazása az orvosképzésben
11:30 PÁRHUZAMOS SZEKCIÓK „C”
C/1 Morális dilemmák és egészség
Belon Terem
Levezetőelnök: Lőrincz Jenő
1. Ethosz, sors, család - Gyermeki lélek, szülői sebek Móricz Zsigmond "Életem regényé"-ben
Lőrincz Jenő
2. Fontos, ám veszélyes szavak és az áltudományok
Tuboly Ádám
3. Az egészségügyi dolgozók erkölcsi terhelésének vizsgálata keresztmetszeti kérdőíves vizsgálattal – A Morális Distressz Mérése – Egészségügyi Dolgozók (MDM-ED) mérőeszköz magyar nyelvű adaptálásának bemutatása
Tari Gergely, Szatmári Angelika, Zrínyi Miklós, D. Molnár Éva
4. Fejlesztés alatt álló újabb mesterséges reproduktív technológiák lehetséges morális vonatkozásai. Az IVG és az AWT együttes alkalmazásának morális vetületei
Laki Beáta
5. Mesterséges intelligencia alapú rendszerek használata egészségügyi és nem-egészségügyi szituációk esetén
Boda Kamilla, Csathó Árpád
C/2 Az oktatásfejlesztés új irányai 2.
Haász Mihály Terem
Levezetőelnök: Füzesi Zsuzsanna
1. Az orvosi pszichológia tantárgy klinikai integrálásának tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen
Illyés Zoltán, Pálfiné Kegye Adrienne, Purebl György
2. Az Orvosi pszichológia tárgy oktatásfejlesztése a Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Karán
Füzi Márta, Fekete Zita, Tisljár-Szabó Eszter
3. Fókuszban az aktív feladatok és a mélyszegénység
Molnár Regina, Erdős Csaba
4. Aktív tanulás módszere az Orvosi szociológiában a PTE Általános Orvostudományi Karán
Varga Zsuzsanna, Pótó Zsuzsanna, Csaba Gergely, Füzesi Zsuzsanna
5. Az orvosi identitás formálásának lehetséges módszere. Önreflexiós naplók elemzése az Orvosi szociológiához kapcsolódóan a PTE-ÁOK-on
Varga Zsuzsanna, Hegedűs Anita, Csaba Gergely, Füzesi Zsuzsanna
C/3 Pszichoszomatika
Bonipert Konferenciaterem
Levezetőelnök: Tiringer István
1. Az életminőség vizsgálata Raynaud-szindrómás betegek körében
Fábián Balázs, Csiki Zoltán, Bugán Antal
2. ESCAPE - biopszichoszociális gondozási program szívelégtelenséggel küzdő idős, multimorbid betegek számára
Stauder Adrienne, Bernáth-Lukács Zsuzsanna, Balog Piroska, Németh Margaréta, Holesné Juhász Csilla, Nagy Klaudia Vivien
3. Krónikus bőrbetegek pszichológiai vizsgálata Young sémaelméleti megközelítésében
Major Jutta, Matuz András, Gács Boróka, Birkás Béla
4. A blepharospasmus pszichológiai háttértényezőinek feltáró vizsgálata
Kovács Bianka Dorottya, Münnich Ákos, Nagy Annamária, Kósa Karolina, Molnár Judit
5. A diabétesz distressz hatása a 2-es típusú cukorbetegek életminőségére és gyógyszerszedési adherenciájára
Tiringer István, Slezák Anna, Heckenberger-Nagy Evelyn
13:00 KONFERENCIA ZÁRÁSA - Bonipert Konferenciaterem
13:15 EBÉD - Magtár Rendezvényház Étterem